Design met red cups
Nog steeds neemt het aantal webdesigners in Nederland toe. Onvoorstelbaar hoeveel mensen ondertussen hun boterham verdienen aan het designen van websites en webwinkels. Wel mooi om te zien natuurlijk! Nederland is echt een voorloper op het gebied van webdesign en veel webdesigners zijn ook zeer innovatief bezig met hun vak. Dat is wel nodig ook, want met de grote hoeveelheid internetbureaus in Nederland moet je jezelf wel onderscheiden. Ook in je kantoor moet je daarin onderscheidend zijn. Ik als volger van de branche vond gisteren een nieuw middel om je te onderscheiden: Red cups op je kantoor.
Sfeer creëren
Webdesign is voor een groot gedeelte sfeer creëren. Dit deed het bureau waar ik de red cups tegenkwam heel goed. Ze vragen je of je een bakje koffie lust, maar je krijgt een rode beker met koffie. In eerste instantie denk je niet snel aan een plastic beker met koffie en heb je liever een mok (ik althans), maar deze mannen hadden het goed begrepen. Als geïnteresseerde in een website of webshop bezoek ik meerdere aanbieders. Deze aanbieder blijft me bij door de bijzondere manier van koffie inschenken. De red cups zijn bovendien fijn in gebruik door:
- Goede, stevige handgreep
- Veel koffie (liefst een halve liter!)
- Diepe rode kleur
Red cups als aanvulling op je propositie
De red cups pasten toevallig goed bij het webdesign bureau waar ik langs ging. Maar denk eens na wat er bij jou zou kunnen passen om jezelf te onderscheiden.. Zijn dat gekleurde bekers, een corporate sfeer of juist een lossere sfeer? Denk daar over na en laat het je hele bedrijf doordrenken. De hele sfeer moet doorkomen in je propositie. Dat kunnen de red cups zijn, maar ook de dassen die je medewerkers dragen of de entree die zo lekker strak ingericht is. Wat past bij je doelgroep en hoe breng je je doelgroep dichter bij? Dat wordt de trend in de laatste twee kwartalen van 2014!